Tweet

Nuffnang Ads

Friday, March 1

Princess Diana

:)Puteri Diana terbunuh dalam kemalangan kereta di terowong di dekat Sungai Seine. Dalam memperingati dekad kematiannya, anak2nya, Putera William dan Henry (Harry), mengadakan konsert yang dimeriahkan oleh artis2 UK.
Nah, walaupun sudah 11 tahun, ternyata fakta kematian Lady Di-julukannya, masih mengambang penuh misteri.

Apakah murni kemalangan?
Adakah kemalangan yang diakibatkan oleh para paparazi?
Apakah kemalangan kerana pemandu yg mabok?

Ataukah sebuah konspirasi?



Awam (di seluruh dunia) majoriti beranggapan kematian itu "tidak wajar", hampir semua sepakat bahawa pihak Kerajaan pasti mempunyai impak dalam kemalangan tersebut. Para maniak konspirasi, bahkan menuduh bahawa MI5 ada di sebalik kemalangan tersebut.

Khabar angin yang beredar di kalangan Kerajaan, bahawa Lady Di dibunuh kerana, tentu saja hubungannya dengan Emad Mohamed (Dodi) Al-Fayed, jutawan Inggeris keturunan Mesir Arab. Mereka beranggapan, jika kelak Putera William atau adiknya menjadi raja, maka "tidaklah pantas" seorang raja Britain mempunyai ayah suri (tiri) seorang Bedouin!!!!!

Belum lagi hubungan kekeluargaan Al-Fayed dengan bapa saudaranya (?) Yang konon adalah peniaga senjata di kawasan Timur Tengah. Hal ini sudah cukup bagi Kerajaan dan MI5 untuk membungkam Lady Di "demi keselamatan Kerajaan dan awam Inggeris".

Namun begitu pelbagai penyelidikan, baik yang dilakukan oleh pihak polis Perancis mahupun Inggeris, tak mampu membuktikan tuduhan2 konspirasi. Mahkamah menyalahkan Henry Paul si pemandu kerana memandu dalam keadaan mabuk dan beberapa paparazi yang tidak menolong ketika kejadian.

Lady Di akan selalu dikenali dunia kerana sosoknya yang terkenal malu2 mau (Shy Di), santun dan dermawan. Dya berkeliling ke berbagai belahan dunia untuk pelbagai kegiatan sosial, sebagai duta kemanusiaan PBB. Namun dya juga beberapa kali terlibat pelbagai affair dengan beberapa lelaki di kalangan Kerajaan, entah apa Charlesnya yang muram atau emang dya seorang advonturir dalam urusan seks.

Apakah fakta ttg kematian dya akan tetap terkubur bersama jasadnya, atau akan ada pendedahan ttg skandal tersebut, hanya sejarah yang akan mencatatnya.

No comments:

Post a Comment