Tweet

Nuffnang Ads

Sunday, January 6

Ini yang ku fikir..~

:)

Assalammualaikum..  
 Terima kasih kerana member masa unruk membaca enteri saya ini..
Ada tak masa korang untuk berfikir sejenak tentang sekeliling kamu.. tentunya tiada bukan?.. kerana kamu dihadkan dengan masa yang hanya ada untuk kamu bekerja, riadah, bersama keluarga, belajar.. dan sebagainya hanya dalam 24jam sehari.. 360 hari untuk setahun yang di mana bumi kita berputar mengelilingi matahari mengikut paksinya.. fizik… its normal..

    Disini saya bukan memberi kamu pelajaran tentang pengetahuan sains.. itu bukanlah bidang saya..
Tapi saya ingin beritahu korang tentang apa yang saya fikir.. kenapa saya ada di sini?.. apa yang saya percaya?.. kenapa saya di lahirkan di ambang akhir zaman?... apa yang saya peggang kan?..
Ya,saya percaya Muhammad rasul ku,Alllah itu tuhan ku.. saya percaya kalimah yang saya lafaz.. saya Islam… tapi,bagaimana jika saya ini bukan dilahirkan di kalangan org2 islam?.. saya akan masuk neraka?... saya kafir untuk di dunia ini?.. adakah saya tidak percaya Allah itu tuhanku?..


      Setelah aku fikir.. walau di mana sekalipun.. jika aku tidak mengenal agama lain.. tidak mengenal islam.. akhirnya aku kafir juga bukan??... walaupun kita sekarang ni pun beragama Islam.. tidak beerti kita skrg ni tidak perlu mengenal agama lain?.. adakah kita akan sesat?.. kata org.. kalau iman kuat barulah kit baca kitab2 agama lain… Shhhhh… semua tu ketepikan… yg penting niat kita untuk mengenal agama.. kebenaran… ya.. KEBENARAN..

Sekarang ini, perlukah kita berhujah tentang Kegemilangan Islam?.. tidak. bagi aku.. kita perlu persiapkan diri mengenal erti Dajjal.. bagaimana?.. saya masih tidak mengetahuinya.. tapi yang pasti.. saya yakin.. dengan runtuhnya Islam.. kita Diambang pemerintahan Dajjal.. kita menunggu sesuatu yang pasti... percaya Nabi Muhammad rasul dan nabi mu?.. maka percdayalah akan ada Imam Mahdi dan turunnya Isa..
Oh,ya.. dalam bibble pun ada menyebut Armagedon bukan?... ada menyebut tentang anti Christ?.. itulah Dajjal bagi Islam.. kita sepatutnya sama bukan?... tapi kenapa Palestine di serang Kristian tidak membuat apa2?.. malah orang2 islam juga mendiamkan diri.. Ya, syukurlah Palestine telah di istiharkan sebuah negara.. kalau tidak.. Armagedon 2012 betul-betul berlaku.. Mereka merancang untuk membangkitkan Dajjal akhir kalendar Mayan.. 21.12.12

         Apa lagi org2 Dajjal ini akan rancang setusnya untuk bangkitkan tuhan mereka?.. belum tahu lagi.. apa yang saya nampak.. kita sibuk dengan kepentingan diri kita sendiri.. kekayaan kita.. apa yang kita rebutkan sekarang ialah kuasa.. sehingga Islam di politik kan.. bukan dalam Negaraku sahaja.. malah negara2 islam lain.. mereka ketawa melihat Islam berpecah.. shhhh.. Ini memang akan berlaku.. Dan inilah yang mesti berlaku.. Tidak perlulah aku hujah tanda2 kiamat.. search sendiri google.. korang boleh lihat apa yang berlaku sekarang... ini lah yang berlaku...


Seperti yang telah anda lihat.. terbuka bukan mata anda melihat apa yang anda yakin tentang selama ini sebenarnya telah dirancang.. perlu bagi kita memikirkan kembali apa yang telah di ajar selama ini dengan kita.. berpandukan apa yang kita percaya.. Kita pasti akan memahami apa yang telah dipalsukan... percayalah.. banyak lagi perkara yang membuatkan kita sendiri sesat dari jalan Nya..