Tweet

Nuffnang Ads

Sunday, April 10

Ramalan Jucelino Nobrega da Luz


Jucelino Nobrega da Luz adalah orang Brazil, lahir tahun 1960, profesinya saat ini ialah guru sekolah, dan dengan isteri serta kedua anaknya menjalani hidup yang sederhana, ia adalah penduduk bandar yang sangat biasa.

Peristiwa yang ia ramalkan disertai tarikh, bulan, tahun kejadian bencana besar dan dilengkapi dengan penggunaan yang jelas, selain itu agar di kemudian hari jikalau terdapat pihak ketiga yang meragukan kesahihan ramalannya, Jucelino selalu menerbitkan ramalan dengan tarikh dan peristiwa kejadian, meminta untuk disahkan biro notari atau jawatan pos negara, sehingga memudahkan pihak lain melakukan pemeriksaan.
Ramalan Jucelino secara beruntun terbukti


Jucelino Nobrega da Luz
Apabila orang atau makna yang ditemuinya di dalam mimpi termasuk urusan peribadi, ia hanya memberitahu kepada yang berkenaan, tetapi jika yang berkenaan adalah seorang kepala negara atau tokoh terkenal dan berkuasa di dalam masyarakat, selain akan memberi kesan besar terhadap masyarakat, maka ia juga akan memberitahu akhbar dan media massa di negara tersebut. Perbezaan Jucelino dengan ahli ramal yang lain ialah, firasat yang ditemui dalam mimpinya akan disampaikannya secara utuh dan tanpa dipilih, langsung kepada yang berkenaan. Selain itu seperti yang disampaikan di atas, ia juga memberitahu kepada yang bersangkutan tentang pendokumentasian perihal ramalannya di biro notari kerajaan, atau memperoleh bukti penghantaran dari jawatan pos negara, adakalanya ia menghantar surat yang dilampiri resi tentang suratnya atau menghantar berita ringkas kepada yang berkenaan. Oleh kerana itu ia setiap hari memerlukan biaya cukup besar untuk keperluan korespondensi firasat mimpinya. Bayaran-bayaran tersebut harus berasal dari pendapatan minimum seorang guru yang kehidupan sehari-harinya dilakukan dengan berhemat.
Ada yang bertanya kepadanya pada umur berapa ia mula bermimpi firasat mimpi, ia menjawab sejak usia sembilan tahun, bermula pada tahun 1969, sehari ia kadang-kadang bermimpi 3 perkara, juga pernah bermimpi sembilan hal, setiap hari jumlah yang ia mimpikan tidak sama. Ia berkata, firasat mimpi yang ditemuinya selalu muncul dengan alami di dalam situasi mimpinya, sama sekali bukan ia sendiri yang memilihkannya. Jucelino dikala berusia 19 tahun, berjumpa dengan orang suci peramal terkenal di Brazil, Franciscoshabiz, sesudah itu bencana dan peristiwa berskala dunia secara beransur bertambah di dalam firasat mimpi. Franciscoshabiz pernah dua kali dicalonkan sebagai pemenang hadiah Nobel keamanan, ia adalah ahli supra natural tersohor, juga adalah seorang dermawan. Oleh kerana hubungan sebab akibat ini, kejadian yang diramal Jucelino sudah melebihi 80,000 kes, mari kita semak dari firasat mimpinya beberapa ramalan pilihan bersif at antarabangsa dan bencana berskala besar yang sudah terjadi, agar kita bersama-sama kilas balik dengan peristiwa di bawah ini:
Peristiwa terbunuhnya Putri Diana
Tarikh 4 Mac 1997, surat amaran yang dihantar via pos kepada Lady Diana, "Saya menerima maklumat dari Tuhan, ada orang berniat jahat merancang senario kemalangan kereta terhadap anda, jiwa anda juga boleh mengalami bahaya, tujuh malaikat mengatakannya demikian kepada saya. Kemungkinan anda akan tewas di dalam kemalangan kereta kali ini, namun para pakar barangkali boleh menganggapnya sebagai human error saat memandu dan mengurusinya sebagai kejadian kemalangan, akan tetapi mereka salah sama sekali. Pembunuhnya ada di dekat anda? .. Peristiwa pembunuhan ini kemungkinan terjadi sebelum tibanya tahun 2000. "
Jucelino juga pernah menghantar surat amaran tersebut satu pos kepada tiga media cetak besar Inggeris yakni Times, Daily Telegraph dan Guardian, tetapi sehingga hari ini tidak pernah diberitahu. Peristiwa kemalangan kereta berlaku selepas lima bulan sejak terkirimnya surat amaran iaitu tarikh 31 Ogos 1997, persis seperti huraian ramalan bahawa pada akhirnya diselesaikan dengan sembrono sebagai human error dalam memandu.
Di dalam ramalan dicatat bahawa peristiwa itu boleh berlaku sebelum tahun 2000, meskipun tidak terdapat tarikh, bulan dan tahun yang pasti, tetapi dua tahun sebelum ramalan, di dalam surat yang dihantar Jucelino kepada presiden Brazil ketika itu Fernando Henrique Silva Cardoso, disebutkan (surat ini dibubuhi stempel biro notari) bahawa, "Tahun 1997 hingga 1998 Lady Diana boleh tewas?."
Dua kali serangan terhadap WTC, kali kedua adalah kejadian keganasan 911
Tahun 1989, sebuah surat amaran dihantar kepada presiden Amerika dan kedutaan Inggeris, surat tersebut bertarikh 26 Oktober 1989 satu pos dan tercatat di pejabat notari Klicheeba di bandar palana.
Di dalam surat tersebut juga diramalkan bahawa tahun 1993 untuk kali pertama WTC bakal diserang, walaupun tidak dinujum tarikh serangan, namun serangan kedua kalinya dengan sangat jelas disebutkan pada tarikh 11 September 2001. Mengenai hasil dari surat amaran tersebut, telah anda ketahui. Serangan pertama WTC berlaku tiga setengah tahun selepas surat amaran diterima iaitu tarikh 26 Februari 1993, suatu kes letupan kawasan letak kereta yang menimbulkan korban tewas dan terluka, sedangkan serangan kedua berlaku pada 12 tahun kemudian iaitu 11 September 2001, "Kes serangan 911 dilakukan serentak oleh banyak pengganas "yang tela h menggemparkan dunia.
Yang membuat orang terkejut dan hairan ialah di dalam surat peringatan / ramalann ya itu juga tercatat: sesudah serangan kedua terhadap WTC, meletus perang Afghanistan dan Iraq, setelah Iraq dikalahkan, presiden Saddam Hussein melarikan diri dan bersembunyi di wilayah Iraq tengah di bandar Ad dawr dan lain sebagainya, juga diramal dengan terperinci, peristiwa yang para pembaca sudah tahu semua, di dalam surat ramalan tersebut kejadian yang diramalkan satu per satu telah terjadi.
Surat amaran itu juga dihantar satu pos kepada ayah presiden sekarang George Bush, kala itu si Bush tua, surat amaran ramalan per tahun 1989 tersebut ditulis 9 tahun kemudian pada tarikh 28 Oktober tahun 1998 dan dihantar semula kepada presiden Clinton, di dalam surat tersebut disampaikan: "Jucelino sangat mengkawatirkan bencana yang dulu telah dilihatnya di dalam mimpi, itu adalah kaum pengganas melancarkan serangan terhadap pulau Manhattan, bangunan jangkung dikepung oleh api raksasa yang datang dari langit. Mungkin saja ada orang menyangka bahawa ini sedang berjenaka dan tidak menganggapnya serius, akan tetapi mutlak bukan lelucon, oleh kerana itu saya menghantar surat kepada media utama Amerika, berharap mereka dapat menerbitkan surat amaran ramalan saya. "
Seperti dijelaskan di depan, peristiwa besar seperti itu boleh memberi kesan kepada masyarakat, Jucelino biasanya mempublikasikannya sebelum kejadian, ia tida k saja menghubungi yang bersangkutan, bahkan isi yang sama, ia kirim bersamaan ke media massa dan sebagainya. Namun sampai dengan sekarang, nyaris tak ada syarikat media massa yang mahu menerima permintaannya untuk menyiarkan kepada khalayak. Demikian pula agen berita Miami Herald yang persis menerima surat peringatan itu membalas surat ringkas kepada Jucelino dengan isi:
"Di dalam surat anda yang dihantar kepada kami satu tarikh 26 Oktober 1989, diramalkan bahawa bangunan WTC pada tarikh 11 September 2001 akan menghadapi serangan kaum pengganas, terhadap ramalan ini agen berita kami memberikan apresiasi. Selain itu anda juga di dalam surat tersebut meramalkan Amerika boleh berlaku 2 kali perang, akhirnya dapat bertempur melawan Iraq, juga Saddam melarikan diri, serta tentang ia lari dan bersembunyi di Ad Dawr, Iraq tengah dan lain berita detail lain telah dengan terperinci diramalkan. Sayang sekali kami tidak boleh menerbitkan kandungan berita seperti itu, kerana kami khuatir boleh menimbulkan panik di kalangan masyarakat? "
Mengenai lokasi persembunyian Saddam, sesudah peristiwa terjadi pada tarikh 13 September 2001, pos yang disampaikan kepada Presiden Amerika George Bush dengan sangat detail diceritakan tentang "lokasi persembunyian Saddam, di sebelah luarnya terdapat sebuah poster tentang bahtera nabi Nuh, di tepi sungai Tigris terdapat sebuah lubang , di atasnya ditutup dengan papan kayu dan karpet imitasi, aksesnya dikamuflasekan dengan batu bata, tanah dan sampah. "
Kemudian sesudah membaca berita baru mengetahui bahawa ramalan Jucelino betul-betul sangat tepat, ramalan yang pada realitinya membuat orang sangat tercengang itu masih terus berterusan. Tentang Saddam pasca penangkapan dari pemberitaan akhbar kita ketahui bahawa sesudah dinyatakan bersalah dan dijatuhkan hukuman mati dan dilaksanakan pada tarikh 30 Disember 2006 lalu. Sesudah itu terjadi pertentangan sengit antara kumpulan Sunni dan Syiah di negeri Iraq, boleh pada bila-bila masa mengakibatkan situasi perang saudara, setiap pagi dan malam hari banyak kematian orang awam tak berdosa telah jatuh.
Namun hukuman mati Saddam seperti ini dan Iraq pasca Saddam dipenuhi kekalutan di dalam negeri, berkaita n dengan ramalan Jucelino ini, tarikh 29 Mei 2006 lalu telah dihantar kali ketiga kepada Radio Laluan FM Malaysia yang berada di Jakarta, isi seluruhnya sesuai, sebagai berikut:
"Menurut mahkamah Iraq, Saddam di vonis bersalah, dan kemungkinan dihukum mati pada tanggal 30 Disember 2006. Dengan demikian seluruh negeri Iraq akan terjadi pertikaian, dan akan terjadi banyak korban jiwa. "Selain itu, sering kali firasat mimpi tepat ditunjukkan kepada Jucelino, membiarkan dia di dalam alam mimpi melihat tokoh dari musibah dan bencana dunia, dari sini boleh diketahui bahawa ia bukan "manusia biasa", ia pasti mempunyai kekuatan meneropong masa depan dan kemampuan meramal yang menakjubkan.
Gempa besar di laut Sumatera
Surat amaran terawal yang dihantar ialah 8 tahun sebelum berlaku Tsunami di Aceh tahun 2004, tepatnya pada tanggal 16 September 1996 lalu, dihantar satu pos kepada duta besar India di Brasilia, ibu kota Brazil. Di dalam surat tersebut diramalkan bahawa tarikh 26 Disember 2004 pagi hari di wilayah Aceh, Indonesia bakal terjadi gempa bumi 8,9 skala Richter, Malaysia dan India diterjang Tsunami setinggi 10 meter itu. Surat amaran kepada presiden Indonesia Suharto dihantar satu tarikh 30 April 1997, isi surat tersebut: "Saya di dalam mimpi melihat tarikh 26 Disember 2004 pagi hari jam 7, Asia Selatan bakal diguncang oleh 8.9 skala richter gempa besar, bersamaan dengan itu juga boleh berlaku tsunami setinggi 10 meter, kawasan penyebarannya bermula dari wilayah Aceh, Indonesia, India, Malaysia, Sri Lanka, Thailand, Maldivas, Bangladesh dan sebagainya bahkan mencapai hingga Mauritius. Dan bakal ada 100.000 jiwa terenggut? "
Alhasil, gempa bumi sesuai ramalan di dalam surat amaran tersebut berlaku pada pagi hari jam 7.58 tarikh 26 Disember 2004, angka tewas melebihi 200. 000 orang, gelombang tsunami tertinggi mencapai 30 meter, ada banyak sekali orang ghaib ditelan tsunami yang menerjang pantai. Para kedubes seperti Indonesia, Filipina, Thailand dan lain-lain, juga telah menerima surat yang sama, surat rasmi ters ebut semuanya terlampiri stempel jawatan pos berkaitan. Selain itu Jucelino juga menerima surat ucapan terima kasih dari pelbagai kedubes atau pejabat sekretariat presiden negara berkenaan.
Surat ucapan terima kasih dari pejabat presiden mengandungi keluhan sebagai berikut: "Mengenai gempa bumi dan tsunami jikalau sampai terjadi pada tahun 2004, demi mengelakkan berlakunya bencana yang mengerikan ini, ada banyak hal terpaksa harus kami lakukan, tetapi kami juga merasa tak berdaya." Selain itu, isi surat balasan sederhana berasal kedubes Malaysia: "?. kami ak an menyampaikan isi surat anda kepada negara kami, apabila ada berita lain yang hendak disusulkan, jangan ragu-ragu menyampaikan. "
Dari situ boleh diketahui, 8 tahun sebelum bencana berlaku, Jucelino sudah meramalkan bakal ada gempa bumi super-besar dan tsunami besar melanda kawasan Asia Selatan dengan kematian melebihi 100,000 orang, dari dalam surat peringatan tersebut dengan terperinci kami dapat mengetahui bahawa Jucelino juga secara separa menghantar surat rasmi pemberitahuan dengan detail tentang tahun, bulan, tarikh dan masa kejadian, kepada negara-negara yang bakal ditimpa bencana, namun pada kenyataannya tiada langkah-langkah pencegahan berkesan apa-apa yang dilakukan.
Peramal jitu Jucelino Nobrega da Luz adalah orang Brazil, pada 2 edisi terdahulu telah membabarkan ketepatan ramalannya. Minggu ini kita akan menyediakan ramalan masa depan.
Tahun 2008
Ubat penangkal penyakit AIDS dan Dengue berjaya ditemui.
Tarikh 18 Julai bakal terjadi gempa bumi besar di Filipina, akan terdapat beribu-ribu kematian.
Empire State Building, New York, pada bulan September bakal mengalami peristiwa keganasan.
Pada tarikh 13 September akan terjadi gempa besar 9,1 skala richter di China, sumber gempa di Nanning dan pulau Hainan, bersamaan itu bakal berlaku tsunami besar setinggi 30 meter lebih, menyebabkan berjuta-juta kematian. Tsunami tersebut sangat mungkin menyapu Jepun pula.
Tahun 2009
Tarikh 25 Januari bakal terjadi gempa bumi besar ber-skala richter 8,9 menyerang Osaka dan Kobe, Jepun, dikuatirkan korban tewas mencapai beberapa puluh ribu orang.
Bulan November di Jepun berlaku lagi gempa bumi besar, bakal ada ribuan orang tewas.
Kerajaan Brazil disebabkan krisis ekonomi dan tidak mampu menerbitkan dana asu-ransi dan bersara, sehingga rakyat di ibu kota dan penjara memberontak.
Tarikh 24 Ogos Istambul, Turki, bakal terjadi gempa bumi besar berskala Richter 8,9, jalanan banyak yang retak dan patah.
Tarikh 16 Disember di wilayah timur Sumatra, Indonesia, bakal terjadi 7,8 skala Richter gempa bumi, beribu-ribu orang tewas.
Tahun 2010
Suhu beberapa negara Afrika kemungkinan besar meningkat hingga 58? Celcius, bersamaan itu berlaku kekurangan air bersih yang parah.
Tarikh 15 Jun pasaran saham di New York bakal runtuh, ekonomi dunia akan memasuki keadaan krisis
Suhu di Afrika boleh mencapai 58? Celcius, angka yang pada awal mendengar seolah-olah sukar dipercayai, namun pada kenyataannya pada awal bulan Mei 2007, menurut info para pelancong yang pergi ke sekitar wilayah Afrika, suhu di Yunani dan Turki sudah mencapai 39? hingga 40? Celcius, manakala ibu kota utama Iraq dan jazirah Arab suhu tingginya berta-han di suhu 45? ? 46? Celcius, pada musim panas suhu tertinggi mungkin terjadi. Suhu awal Mei saja sudah sedemikian tinggi, boleh dibayangkan pada tahun 2010 kelak pemanasan global bakal semakin parah, suhu di banyak negara Afrika sangat dimungkinkan mencetak rekod tertinggi yang susah dibayangkan.
Tahun 2011
Kajian kaedah penyembuhan penyakit kanser berjaya dengan sukses, akan tetapi jenis penyakit baru yang lain bakal muncul.
Wabak beracun yang mematikan bakal muncul, dinamakan ALS (red.: terjemahan harfiah, belum tentu tepat) yang menyebabkan kehilangan kekebalan tubuh, apabila dijangkiti penyakit tersebut dalam tempoh 4 jam bakal meninggal.
Flu burung jenis H5NI mulai rasmi menyerang umat manusia, sehingga tahun 2013 terdapat sekitar 73.000.000 orang tewas kerana virus ini.
Ciri khas ramalan Jucelino tidak saja meramalkan penyakit berjangkit dan terjadinya gempa, bahkan penyakit yang belum terjadi dan nama dari gempapun boleh diramal, misalnya judul buku karangan Al Gore, bekas naib presiden AS, berjudul An Inconvenient Truth, angin puting beliung menyapu ibu kota Brazil, Rio de Janeiro menimbulkan ri-buan korban tewas, ALS sebutan untuk penyakit berjangkit yang muncul pada tahun 2011, gempa bumi besar dari San Francisco, Amerika Syarikat, tahun 2006 dinamakan The Big One dan lain-lain contoh tipikal.
Tahun 2012
Oleh kerana perluasan kawasan kebakaran ladang sewaktu musim kemarau, gurunisasi bermula, antara tahun 2015 - 2020 rimba belantara Amazon bakal lenyap.
Mulai 6 Disember langit berubah memasuki zaman awan hitam, disebut sebagai kabut pekat kerana cuaca.
Oleh kerana tersebar luasnya penyakit berjangkit umat manusia mulai punah.
Tahun 2013
Kajian untuk kaedah penyembuhan penyakit kanser selain tumor otak dinyatakan berhasil.
Pulau Bahamas dari kepulauan Hindia barat (gugus kepulauan dekat Caribbean), antara tarikh 1 -25 November kerana letus-an gunung berapi berlaku gempa bumi, sesudah itu juga bakal berlaku tsunami super raksasa seting-gi 150 meter, gelombang tsunami setinggi kira-kira 80 meter akan menyapu lautan Caribbean, daratan AS, Brazil dan lain-lain juga bakal diterajang masuk jauh ke daratan hingga 15 - 20 km. Sebelum tsunami berlaku, air laut akan surut sedalam 6 meter, sejumlah besar penyu juga akan mula bergerak.
Diramalkan oleh Jucelino di saat anjing dan kucing mengetahui akan ada bencana besar menimpa, mereka tentu akan melarikan diri dari tempat tinggalnya, 24 jam sebelum meninggalkan lokasi mereka akan menunjukkan tanda-tanda gerakan tak lazim, maka itu kita boleh mengikut hal tersebut menjadikannya sebagai standard pemerhatian .
Tahun 2014
Planet kecil perlahan-lahan mendekati bumi dan ada kemungkinan bergabung dengan bumi, kewujudan planet kecil ini mempengaruhi permasalahan tentang timbul tenggelamnya umat manusia di bumi.
Tahun 2015
Pertengahan November suhu rata-rata dunia kemungkinan mencapai 59? Celcius, ada banyak orang mati kepanasan, dengan demikian kekalutan besar dunia semakin parah sahaja.
Tahun 2016
Pertengahan bulan April terjadi serangan taifun, ada ibu kota di China mengalami kerosakan, sekitar 1.000 orang tewas.
Presiden AS saat ini George W. Bush bakal masuk ruang gawat kecemasan RS, jiwanya di ambang kematian.
Tahun 2018
Mengenai masalah pendekatan planet kecil ke bumi, para pemimpin pelbagai pemerintah-an dunia berkumpul mengadakan mesyuarat penanggulangannya. Juce-lino pada tahun 2000 sudah me-ramalkan, selain itu juga memberitahu kewujudan planet kecil itu kepada NASA, pada tarikh 31 Jun 2002 sebahagian kecil pemimpin NASA menamakan planet kecil tersebut "2002NZT7".
Tahun 2019
Kemungkinan besar penyelesaian dari hasil kajian bakal menggunakan kekuatan ilmiah, akan tetapi apabila bumi bertembung dengannya, maka boleh mengakibatkan 1/3 penduduk dunia musnah. Jucelino meramalkan kemungkinan planet kecil menubruk bumi sebanyak 60%.
Wilayah laut timur Jepun bakal terjadi gempa bumi super besar yang masih lebih hebat daripada gempa bumi besar yang pernah terjadi di lautan Sumatera, Indonesia.
Tahun 2025
Para pakar klimatologi mencari kembali planet kecil, ternyata sangat mungkin berta-brakan kembali dengan bumi, kemungkinan bertubrukan mencapai 80%.
Tahun 2026
Terjadi gempa super besar di San Francisco pada bulan Jun, disebut sebagai "The Big One", patahan besar San Andreas Fault boleh rosak, negara bahagian California boleh hancur, banyak kawah gunung berapi bakal terbuka kembali, ketinggian tsunami juga boleh melebihi 150 meter.
Dari ramalan peringatan untuk masa depan, selain ramalan seperti tersebut di atas, masih ada ramalan yang lebih mengejutkan orang, ramalan terkini yang boleh disampaikan Jucelino adalah sehingga tahun 2043
Tahun 2043
Penduduk dunia berkurangan secara drastik, terdapat sekitar 80% penduduk terbunuh di dalam bencana.
Pesta sukan Olimpik dunia dilangsungkan di Beijing apakah bakal berjalan dengan lancar?
Seperti dikisahkan di depan, tahun 2008 akan terjadi gempa bumi besar 9,1 skala richter menyebabkan berjuta-juta kematian di China, menurut ramalan Jucelino, tarikh terjadinya gempa ialah 13 September, sedangkan tarikh berlangsungnya Sukan Olimpik ialah 8 - 24 Ogos, dilihat dari jadual tersebut, selepas Sukan Olimpik usai baru terjadi gempa bumi. Tetapi yang dikuatirkan ialah sebelum berlaku gempa besar itu, gempa-gempa kecil bakal terjadi berulangkali (pada bulan mei 98 ini juga terjadi gempa yang cukup dahsyat di China), yang juga bakal membuat negara dan rakyat memasuki era tidak tenang.
Meskipun Jucelino tidak dengan jelas memastikan tepat pada bila-bila berlakunya, tetapi jika dia-sumsikan dengan 1 hingga 2 bulan, sangat mungkin terjadi sewaktu berlangsungnya Sukan Olimpik, kalau memang demikian boleh membuat kepercayaan penganjur dan atlet peserta menjadi goyah. Sewaktu penulis membaca sepotong ramalan Jucelino, di dalam benak sekejap teringat akan pesan Mr. John Titoer (terjemahan harfiah, belum tepat) bahawa "Sukan Olimpik Athens pada tahun 2004 adalah yang terkini.
Akan tetapi, pusat gempa sesuai ramalan apabila terjadi di Nanning dan sekitar pulau Hai-nan, pulau terujung di China, sedangkan di sekeliling kedua-dua tempat tersebut asalkan tidak dibina arena pertandingan, maka Sukan Olimpik dunia bakal ditutup dengan sukses. Namun letak persoalannya ialah kerajaan PKC (Parti Komunis China) hanya mementingkan jaga muka, dengan hanya mengutamakan kejayaan Sukan Olimpik lantas mengabaikan gempa awal yang semakin kerap, kemungkinan tia-danya menjangkakan terhadapnya sa-ngat tinggi. Pemerintah PKC barangkali bakal menyesuaikan si-kon akan menyekat pemberitaan, menyekat berita kejadian gempa awal yang diramalkan terhadap akhbar dalam dan luar negeri, tindakan semacam itu mutlak bakal membuat bencana seperti yang diramalkan bertambah parah. Di dalam surat peringatan Jucelino dikatakan: "Jikalau tidak dilakukan perlindungan yang baik terhadap masyarakat sivil, boleh membawa kerugian sangat parah."
Ramalan Jucelino juga menyebutkan kedatangan zaman ais
Ia juga meramalkan dengan tepat tentang anomali cuaca, salah satunya, pada tahun 2003 terjadi suhu panas di Eropah, di dalam surat peringatan tarikh 29 Oktober 2001 Jucelino meramalkan: "Alam akan menyerang balik bumi, kenaikan suhu di Perancis, Jerman dan Portugal menimbulkan puluhan ribu korban tewas, bencana ini boleh terjadi pada tahun 2003 dan 2004. "realitinya, suhu musim panas di Eropah pada tahun 2003 mencapai kemuncaknya, terdapat sekitar 35 ribu orang mati kepanasan. Diantaranya di Perancis dan Jerman yang paling hebat, korban tewas di Perancis sebanyak 14.000 jiwa, di Jerman sekitar 7,000 orang.
Disimak dari ramalan Jucelino, pemanasan global semakin lama semakin naik, sampai tahun 2012 suhu di negara Afrika barangkali boleh mencapai 58? Celcius yang meresahkan orang, bersamaan dengan itu juga boleh berlaku kekurangan air yang teruk, sesudah itu suhu juga akan sema-kin naik, hingga tahun 2015 suhu rata-rata bumi boleh mencapai 59? Celcius, banyak orang akan mati kepanasan, ketakutan besar umat manusia akan semakin menggl-bal. Apabila betul-betul berlaku seperti itu, tentu saja boleh menyebabkan kekeringan dan kekurangan bekalan makanan dan menimbulkan ketegangan antara negara, Ju-celino juga meramalkan tahun 2011 boleh jadi kekurangan air maka menimbulkan meletusnya perang baru, tentang perang ini ia tidak meramalkan secara terperinci, namun dirasakan itu bukannya perang sempadan yang sederhana.
Bagaimanapun gejala pemanasan yang berlaku sekarang ini bukannya seperti yang dianggap para pakar cuaca bahawa "kelajuan pemanasan sangat lambat", melainkan melonjak dengan drastik. Akan tetapi pemanasan seolah-olah juga mutlak tidak berlaku terus menerus, sesudah pemanasan global, telah menanti gejala berbalik menjadi ekstrim sejuk. Asalkan suhu bumi sedemikian meningkat drastik, pulau Greenland dan kutub selatan akan ada ais dalam jumlah cukup besar yang meleleh, hal mutlak yang tak dapat dielakkan, alhasil peredaran besar lautan menjadi lemah sehingga berubah menjadi kesan pendinginan, meluncur secepat kilat, yang me-nandakan akan terjadi sebuah kelahiran zaman ais baru. Dalam ramalan Jucelino sepertinya juga dibuktikan bahawa pada tahun 2027 selepas berlaku keadaan penyejukan global, masih lagi akan menghadapi sebuah zaman ais yang baru. Isi detail ramalan tersebut:
"Gunung berapi Yellow Stone Park di Amerika mula meletus, oleh kerana semburan api begitu besar sehingga menga-kibatkan lahar dan asap akan meluas ke segala penjuru sehingga sejauh 1.600 km, seperti Kansas, Nebraska dan Montana dan lain sebagainya, bakal menghadapi bencana besar, sesudah gunung api ini meletus boleh lahir lagi zaman ais baru. Letusan gunung berapi bukan hanya terjadi di Yellow Stone Park, di seluruh tempat di dunia boleh juga terjadi, oleh kerana semburan asap telah menutupi matahari, lebih-lebih lagi arus peredaran besar dari lautan terhenti maka telah merangsang pembentukan gejala penyejukan global.
Al Gore memperoleh hadiah nobel perdamaian
Seperti telah anda ketahui, mantan wapres AS, Al Gore berupaya terhadap kajian per-masalahan pemanasan global, karangannya yang terkenal iaitu "An Inconvenience Truth" telah dibuat filemnya, malah juga telah memperoleh hadiah Oscar, sehingga banyak orang menyambut dengan getir permasalahan pemanasan global Al gore yang dipindahkan ke layar perak. Sesungguhnya pada 19 tahun yang lalu, iaitu pada tahun 1988, Jucelino sudah meramalnya, berita itu dimuatkan di majalah Moon edisi 6, akhir bulan Mei sebelum diterbitkan, kepala editor penyelidikan sewaktu memberitahu penulis, saya juga merasa terkejut sampai tercengang sejenak.
Menurut surat ramalan kepada Al Gore yang kala itu menjabat anggota kongres yang dihantar satu pos pada tahun 1988 oleh Jucelino sudah diinfokan kepada Al Gore, dari tahun 1993 - 2001 ia bakal menjawat wapres pemerintahan Clinton, kelak akan berusaha dengan gigih terhadap kegiatan yang melindungi lingkungan hidup di bumi, selain itu juga bakal tersohor dengan buku karangannya berjudul "An Inconvenience Truth", dalam surat yang ditulis dalam bahasa Inggeris itu, Jucelino juga menyebut dengan tepat judul bukunya. Selain itu di dalam surat ramalan tersebut juga dimaklumkan kegiatan Al Gore tersebut bakal diiktiraf dan berjaya memperoleh hadiah Nobel keamanan tahun 2007. Kemampuan ramalan Jucelino tidak boleh kita sangkal.
Waktu yan g diberikan kepada umat manusia tidak tersisa banyak, mulai Disember 2007, awan hitam bakal tersebar keseluruh pelusuk dunia
Ramalan Jucelino, andaikata umat manusia kita masih mengekalkan keadaan seperti sekarang ini, umat manusia dari tahun 2008 - 2012 bakal menjalani hari-hari penuh ketakutan, petanda awal sebelum bencana berlaku, langit di seluruh dunia akan diselimuti dengan "awan hitam". Selalu merasakan bencana demi bencana besar yang akan disongsong oleh dunia di masa depan, termasuk pergerakan cuaca dan meletusnya perang, bencana diusahakan menjadi 0, apabila masih saja terjadi, juga apabila menukar cakupannya menjadi kecil, akhir tahun 2007 adalah batas paling akhir umat manusia mulai mendusin . Jucelino mendambakan akhir tahun 2007 di dunia bakal terjadi "perubahan kesedaran" yang besar.
Parahnya situasi telah begitu mendesak, tapi jikalau kita umat manusia masih saja berkeras kepala mempertahankan ketidakpedulian dan mati rasa, Jucelino amaran kepada umat manusia tentang ramalan masa depan yang gelap, seakan-akan sudah bakal terjadi secara terus menerus. Kita setiap orang harus sedar, lebih-lebih perlu menya-dari sikonnya yang begitu teruk, entah secara peribadi, kelompok, tingkatan negara, menjaga pos kerja masing-masing, bertindak dengan gerakan nyata, kerana batas terakhir bakal tiba.
"Tanpa tenaga" dan "minimum tenaga" mutlak tak boleh disamakan, makna tanpa tenaga ialah tak peduli menggalang berapa banyak orang pun tak akan terbentuk tenaga, sedangka n minimum tenaga, bila jumlah orang yang dikumpulkan semakin banyak, maka tenaganya boleh berubah semakin perkasa. Misalkan saja bermula dari diri sendiri masing-masing orang, walaupun tenaga seseorang lemah, namun kita boleh mempengaruhi beberapa juta bahkan puluh juta orang, menentukan sebuah kekuatan perkasa yang boleh dibentuk untuk mengubah bencana besar pada masa depan.

1 comment:

  1. Saya telah berpikir bahwa semua perusahaan pinjaman online curang sampai saya bertemu dengan perusahaan pinjaman Suzan yang meminjamkan uang tanpa membayar lebih dulu.

    Nama saya Amisha, saya ingin menggunakan media ini untuk memperingatkan orang-orang yang mencari pinjaman internet di Asia dan di seluruh dunia untuk berhati-hati, karena mereka menipu dan meminjamkan pinjaman palsu di internet.

    Saya ingin membagikan kesaksian saya tentang bagaimana seorang teman membawa saya ke pemberi pinjaman asli, setelah itu saya scammed oleh beberapa kreditor di internet. Saya hampir kehilangan harapan sampai saya bertemu kreditur terpercaya ini bernama perusahaan Suzan investment. Perusahaan suzan meminjamkan pinjaman tanpa jaminan sebesar 600 juta rupiah (Rp600.000.000) dalam waktu kurang dari 48 jam tanpa tekanan.

    Saya sangat terkejut dan senang menerima pinjaman saya. Saya berjanji bahwa saya akan berbagi kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman mudah tanpa stres. Jadi jika Anda memerlukan pinjaman, hubungi mereka melalui email: (Suzaninvestment@gmail.com) Anda tidak akan kecewa mendapatkan pinjaman jika memenuhi persyaratan.

    Anda juga bisa menghubungi saya: (Ammisha1213@gmail.com) jika Anda memerlukan bantuan atau informasi lebih lanjut

    ReplyDelete